Про послуги нової якості в сфері зайнятості за круглим столом

Обговорення шляхів повернення до активної зайнятості вразливих категорій громадян, в тому числі завдяки впровадженню в роботу служби зайнятості нових підходів до надання послуг безробітним, знайшло своє продовження в другій частині круглого столу, котрий відбувся в Бориславському міському центрі зайнятості 28 лютого 2018 року.

 

Учасниками цього заходу були заступник міського голови з соціальних питань Роксоляна Гарасимів, керівники соціальних служб міста Борислава, в тому числі управління праці та соціального захисту населення, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби у справах дітей, територіального центру соціального обслуговування, а також очільники Центральної міської лікарні, відділу освіти та Асоціації роботодавців м. Борислава. Власне таке коло наших соціальних партнерів, є важливим для реалізації нових форм роботи служби зайнятості, зокрема соціального супроводу при працевлаштуванні за підходом кейс-менеджмент.

 

Деталі повідомила заступник директора Бориславського міського центру зайнятості Галина Цибенко. Передусім, зосередила  увагу присутніх на тому, що значною часткою клієнтів центру зайнятості, а це 33%, є особи передпенсійного віку, жінки з малолітніми дітьми, молодь, яка шукає перше місце роботи, люди з інвалідністю, внутрішньо-переміщені особи, учасники АТО, тобто мало конкурентні на ринку праці групи населення з купою власних проблем, окрім того що вони ще й без роботи. У зв’язку з цим, перед службою зайнятості постають нові завдання – змінити підходи до надання послуг і зробити їх клієнтоорієнтованими,  тобто індивідуальними та адресними, направленими на тих клієнтів, котрим така допомога є вкрай необхідна.

 

Виокремити таких клієнтів допомагає процедура профілювання. В результаті цієї процедури можна зробити умовний поділ безробітних на групи в залежності від рівня їх мотивації до працевлаштування та власне самого потенціалу працевлаштування. Безробітні виповнюють анкети, ведеться спостереження і робляться певні висновки. Є 5 профільних груп.

 

Практично не потребують особливої допомоги служби зайнятості особи, котрі належать до першої профільної групи, оскільки це люди вмотивовані до пошуку роботи і мають  високий потенціал працевлаштування. Іншими словами дають собі раду самі, не чекаючи коли їм запропонують роботу.  Інші категорії потребують нашого сприяння, особливо коли йдеться про середній чи низький рівень мотивації. Для них розробляються спеціальні програми підтримки, в тому числі передбачається їх участь в мотиваційних семінарах, тренінгах, декому необхідна психологічна допомога.

 

Якщо в результаті профілювання, ми виявляємо, що людина має ще інші проблеми чи то в родині, чи зі здоров’ям, які заважають їй повноцінно зануритись в процес пошуку роботи, то такій особі рекомендується соціальний супровід при працевлаштуванні за підходом кейс-менеджмент.

 

З особою, котра погоджується на такий супровід, працює визначений фахівець – кейс-менеджер, досвідчений працівник, котра в силу свого характеру та знань вміє налагоджувати довірливі відносини з клієнтами, бо в іншому випадку така робота просто не буде мати сенсу. За результатами тісного спілкування, розробляється індивідуальний план, що сприятиме вирішенню проблем особи на шляху до працевлаштування, укладається відповідний договір.

 

В індивідуальний план включаються також заходи, виконання яких не належить безпосередньо до компетенції служби зайнятості. Для прикладу, жінка має малолітніх дітей, за професією продавець, не може працювати до 20 години як зазвичай працюють заклади торгівлі, тому що садочок працює до 18 чи 19 години; або член родини потребує стороннього та постійного догляду і через це пошук роботи утруднюється; чи учасник АТО, який не готовий вже зараз йти на роботу, тому що йому необхідна психологічна реабілітація і таке інше.

 

Власне вирішення подібних особистісних проблем людини потребує допомоги наших соціальних партнерів, в тому числі управління соцзахисту, терцентру, відділу освіти, лікарні,  центру соціальних служб   у справах сім’ї, дітей та молоді, і звичайно самих  роботодавців. Тому і успіх впровадження у сфері зайнятості нових підходів залежатиме від налагодження співпраці між нами.

 

Треба зауважити, що учасники круглого столу були вражені почутим. Заступник міського голови п. Роксоляна Гарасимів,  зазначила, що служба зайнятості таким чином виходить на рівень надання соціальних послуг НОВОЇ ЯКОСТІ та пообіцяла зі своєї сторони, як відповідальної за соціальний напрям роботи  в місті Бориславі, всіляке сприяння. Наші партнери також серйозно налаштовані на тісну співпрацю з Бориславським міським центром зайнятості. Головний лікар Бориславської центральної міської лікарні Віталій Головчак, запевнив, що особисто допомагатиме у вирішенні проблемних ситуацій з учасниками АТО, також будуть вчасно розглядатись запити центру зайнятості щодо надання медичних висновків стосовно осіб, котрі потребують постійного та стороннього догляду. Керівник терценру пообіцяла, що фахівці, очолюваної нею установи, докладуть  максимум зусиль для вирішення необхідних питань, що виникатимуть в процесі соціального супроводу. Свою допомогу в проведенні мотиваційних та психологічних заходів для безробітних запропонували фахівці відділу освіти, служби у справах дітей  та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

 

За підсумками круглого столу, учасники домовились про підписання договорів про співпрацю. Ми дуже задоволені результатами обговорення важливих для суспільства соціальних проблем. Атмосфера людяності, що панувала під час заходу, готовність йти назустріч один одному, задля подолання труднощів окремо взятої конкретної людини, безумовно вселила в нас надію на те, що впровадження нових підходів в сфері зайнятості населення буде успішним.

 

Галина Цибенко

заступник директора Бориславського міського центру зайнятості

Additional information