Поради керівникам

«Любов та робота – ось наріжні камені нашої людяності», – говорив Фрейд.

Враховуючи те, з яким відчаєм ми прагнемо любити і бути коханими і яка колосальна кількість часу присвячуємо роботі, не погодитися з великим знавцем людської душі неможливо. Але чи зводиться сенс роботи тільки до забезпечення задоволення наших матеріальних потреб? Спробуємо розібратися, у чому полягає цінність і мотивація до роботи.

 

Мотивація персоналу — одна з найбільш актуальних тем вже багато років. Кожний роботодавець хотів би знати, де в його працівника кнопка, натиснувши на яку можна отримати високоефективного, ініціативного та лояльного професіонала. Оскільки інструкції з використання та місця знаходження такої кнопки в компанії немає, вона створює свої інструменти з мотивації у вигляді положень, стандартів, регламентів, часто підміняючи поняття мотивації й стимулювання або об’єднуючи їх в єдине ціле.

Стимулювання персоналу — це використання зовнішніх чинників, що змушують працівника працювати ефективно й підвищувати свою результативність. Стимулювання буває позитивним і негативним. Позитивне стимулювання спрямоване на підвищення рівня задоволення потреб працівника і на збереження ним існуючої поведінки; негативне — на блокування існуючої поведінки шляхом зниження рівня задоволення потреб.

Парадокс у тому, що розробляючи системи грейдів і бонусів, організовуючи корпоративні свята й тренінги, компанії не можуть відмовитися від негативних стимулів. Крик, прилюдна критика, перехід від робочої ситуації на особистість працівника, а часто й штрафи, які маскуються більш прийнятним терміном «депреміювання», використовують на практиці багато українських компаній.

Генрі Форд вважав, що «лише два стимули змушують людей працювати: бажання заробітної плати та страх її втратити». Але чи так це сьогодні? Чого прагне працівник, коли влаштовується на роботу? Які його потреби необхідно задовольнити роботодавцеві для досягнення найкращого результату?

Спробуємо дати відповіді на ці питання.

Влаштовуючись на роботу працівник сподівається отримати гідну заробітну плату, стабільність і безпеку, комфорт, справедливість, розвиток і кар’єру, визнання, самореалізацію.

Важливою мотивацією працівника є заробітна плата. За даними опитування, проведеного компанією Kelly Services в вересні цього року, найкращою мотивацією до роботи для більш ніж 77 відсотків працівників є оплата праці. Зароблені гроші мають для нас інше значення, ніж гроші, виграні в лотерею або несподівано отримані у спадок.

Не менш важливий фактор – це реалізація і розвиток. В поняття «самореалізація» кожен вкладає свій сенс. Для одних це означає стати висококласним професіоналом, для інших – можливість проявляти творчий початок, любити свою роботу або втілювати дитячі мрії. Самореалізація завжди пов’язана з творчістю. Для цього не обов’язково писати картини або танцювати. У будь-якій діяльності – навчанні, будівництві або приготуванні їжі – є простір для креативного пошуку, фахового зростання. Все це і дає нам відчуття повноти життя. Якщо наші зусилля не оцінюються, а досягнення не визнаються, нас охоплює апатія. Навпаки, кілька слів схвалення у важкий момент наповнюють нас енергією, відновлюють сили і дають мотивацію до роботи.

Робота - це третина життя, яку ми проводимо на роботі, тому для нас так важлива комфортна психологічна атмосфера в колективі. З колегами ми ділимося всім, що відбувається в нашому житті, і хочемо отримувати розуміння і підтримку. Використання колективного розуму дозволяє зробити неможливе – і тоді ми відчуваємо сильні позитивні колективні емоції.

Хороші працівники, спеціалісти є на сьогодні основним капіталом будь-якого підприємства. Завдання керівника успішного підприємства полягає в урахуванні емоційної і матеріальної складової, яка дозволяє домогтися від співробітників повної самовіддачі на роботі, максимальної ефективності та продуктивності.

Успіхів Вам!

 

Матеріал для публікації підготувала

Лідія Приріз, провідний бухгалтер

Бориславського міського центру зайнятості

Additional information